Skontaktuj się z nami. Chętnie porozmawiamy o Twoich potrzebach i przygotujemy ofertę.

Utrzymanie i rozwój systemów IT
W ImpiCode przejmujemy utrzymanie i rozwój systemów dostarczonych przez innych dostawców.

Nasi Klienci
Każdy system informatyczny wymaga nakładu prac, dzielących się na dwie grupy
Utrzymanie (SLA)
Prowadzenie stałych prac pielęgnacyjno-serwisowych, zapewniające sprawne i bezawaryjne działanie.
Rozwój
Rozbudowa lub modyfikacja funkcjonalności systemu.
Utrzymanie (SLA)
Każdy system może od czasu do czasu ulec awarii. Powody mogą być różne, począwszy od błędu w oprogramowaniu, przez awarię sprzętu aż do błędu użytkownika lub ataku hackerskiego.
Bez względu na przyczynę kluczowe jest w pierwszej kolejności szybkie zdiagnozowanie źródła usterki, a następnie jej usunięcie i wprowadzenie mechanizmów minimalizujących szanse na jej wystąpienie w przyszłości.
Systemy objęte naszym SLA podlegają ciągłemu monitorowaniu prowadzonemu przez dedykowanego specjalistę, który w krótkim czasie może przystąpić do działania i przywrócić prawidłowe funkcjonowanie systemu.
Rozwój
Większość systemów IT wymaga od czasu do czasu wprowadzenia zmian w ich działaniu. Czasem jest to niewielka zmiana, niekiedy stworzenie całkiem nowej rozległej funkcjonalności.
W każdym z tych przypadków niezbędny jest dostęp do programisty, który dogłębnie zna i rozumie działanie systemu oraz potrafi efektywnie wprowadzać wszelkie wymagane zmiany.
ImpiCode zapewnia usługę rozwoju systemów stworzonych w różnorodnych technologiach. Posiadamy również rzadką umiejętność przejmowania rozwoju systemów od innych wykonawców.
Utrzymanie i rozwój systemów innych dostawców
Dość unikalną usługą świadczoną przez ImpiCode jest przejmowanie utrzymania i rozwoju już istniejących systemów informatycznych. Wzięcie na siebie odpowiedzialności za oprogramowanie stworzone przez innego dostawcę wymaga szczególnych kompetencji technicznych (i nie tylko).

Przejęcie
W ImpiCode mamy perfekcyjnie opracowaną metodykę przejmowania cudzych projektów, obejmującą:
- doradztwo w zakresie komunikacji z oryginalnym dostawcą,
- weryfikację kompletności i aktualności dostarczonego kodu źródłowego,
- odtworzenie brakujących fragmentów kodu źródłowego,
- weryfikację i ewentualne odtworzenie bądź utworzenie procedur instalacyjnych i konfiguracyjnych,
- uruchomienie środowiska testowego,
- wdrożenie rozwiązań zapewniających kontrolę wersji i zarządzanie rozwojem.
Przejęcie systemu trwa zwykle kilka do kilkunastu dni. Bezpośrednio po zakończeniu przejęcia możemy rozpoczynać prace rozwojowe, natomiast w ciągu kilku kolejnych tygodni jesteśmy gotowi do objęcia systemu opieką SLA.
Utrzymanie starszych technologii
Czasami w firmach istnieją stare aplikacje, których koszt przepisania jest zbyt duży, a są one nadal używane. Jeżeli nie możesz znaleźć fachowców, którzy podjęliby się zadania wsparcia takiego oprogramowania to dobrze trafiłeś.
Pomagamy również w wycenie i migracji takich aplikacji na nowe bardziej elastyczne i tańsze w utrzymaniu technologie.
Przykłady starszych technologii
- Visual Basic
- Pascal/Delphi
- Starsze wersje .NET
- Cobol
- Objective C
- Perl
- PeopleSoft
Często w firmach zdarza się, że zespół programistów użył do stworzenia oprogramowania niszowej technologii lub mało znanego języka programowania z sobie tylko znanych względów. Taka decyzja kończy się niestety często tym, że po zmianach w zespole nie ma już kompetencji do utrzymania takiego oprogramowania. Przykładem są takie języki jak Lisp, Haskell, Clojure, Kotlin. ImpiCode zajmuje się utrzymaniem takiego oprogramowania. Pomaga także w migracji systemów do technologii łatwiejszych w utrzymaniu.
Indywidualna wycena
Ceny naszych usług zależą od indywidualnych czynników: technologii, zaangażowania godzinowego w projekt. Dlatego zapraszamy do kontaktu z nami w sprawie wyceny opieki informatycznej.