Aplikacje mobilne - Warszawa


Tworzymy zaawansowane aplikacje mobilne dopasowane do potrzeb klientów. Wiemy jak napisać aplikację dla startupu, ale także jak stworzyć końcówkę mobilną dla systemu biznesowego w korporacji. Budujemy rozwiązania działające na urządzeniach z systemem iOS lub Android. Posiadamy doświadczenie w budowie zarówno w technologiach natywnych jak i hybrydowych/wieloplatformowych.

Główne cechy charakterystyczne aplikacji mobilnych

aplikacje biznesowe

Możliwości

Z aplikacji mobilnych można korzystać na wielu urządzeniach (smartfony, tablety, smartwatche).

wymiana danych

Integracja

Możliwość integracji aplikacji mobilnej z bieżącym systemem lub z innymi aplikacjami.

bezpieczeństwo

Niezawodność

Zbudowane przez nas aplikacje nie sprawiają żadnych trudności oraz szybko i płynnie działają.


Zakres prac

  • projektowanie rozwiązania zgodnie z wymaganiami klienta,
  • budowanie aplikacji,
  • testowanie,
  • wdrożenie do istniejących systemów firmy,
  • integracja z infrastrukturą IT firmy,
  • publikacja aplikacji w sklepach Google Play i App Store,
  • utrzymanie i rozwój.

Przykładowe obszary działania

  • rozwiązania biznesowe,
  • branża oświetleniowa,
  • handel, 
  • kultura,
  • rozrywka,
  • księgowość,
  • turystyka,
  • windykacja należności.


French Touch

Aplikacja mobilna dla uczestników French Touch


"I appreciate the ImpiCode commitment, friendly attitude and excellent understanding of our needs. They are not only great partners but also experienced developers. I want to highlight that ImpiCode has done a great job."

~Daniel Teboul
President Cryptone Agency


Nasi Klienci


Jak wygląda proces tworzenia aplikacji mobilnej?

Stworzenie sprawnie działającej i efektownie wyglądającej aplikacji nie jest wcale łatwym przedsięwzięciem. Jednak korzyści wynikające z tego rozwiązania, do których należą m.in. zdobycie nowych klientów lub usprawnienie działania firmy, powodują że wiele osób oraz przedsiębiorstw decyduje się na zbudowanie aplikacji. Poniżej prezentujemy najważniejsze etapy tworzenia aplikacji mobilnych.

Wybór dostawcy technologicznego

Jednym z najważniejszych kroków jest wybór odpowiedniego dostawcy usług IT, który zbuduje aplikację. Niektórzy klienci wybierają freelancerów, a inni decydują się na usługi firm programistycznych. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, który wybór jest lepszy. Kiedy klient potrzebuje bardzo prostej aplikacji zawierającej tylko podstawowe funkcjonalności, dobrym wyborem może okazać się zatrudnienie freelancera, dzięki czemu koszty mogą zostać obniżone. Jednak w większości przypadków aplikacje są dość mocno rozbudowane i często jeden freelancer nie jest w stanie sam zbudować całej aplikacji. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie budowy aplikacji wyspecjalizowanej firmie programistycznej. Dzięki temu nad aplikacją pracuje zespół specjalistów składający się z osób posiadających różne kompetencje i wiedzę, co wpływa na szybszy proces budowania aplikacji oraz zwiększa jej jakość i wydajność. 

Przed wybraniem dostawcy należy bardzo dobrze zapoznać się z jego referencjami, listą klientów i zrealizowanymi projektami, aby upewnić się, że dokonany wybór okaże się słuszny. Warto przejrzeć platformę Clutch.co, na której znajdują się recenzje i opinie klientów na temat firmy. W tym serwisie znajdują się również informacje dotyczące zrealizowanych projektów i dostarczonych rozwiązań technologicznych. Warto zwrócić uwagę na to czy firma wykonuje zadania zgodnie z harmonogramem oraz czy systematycznie informuje klienta o postępach w projekcie.

Wygląd i działanie aplikacji

Po wyborze dostawcy technologicznego wydawca aplikacji razem z programistami muszą sprecyzować działanie i określić wygląd aplikacji. Następuje etap projektowania UX i UI aplikacji. UX oznacza doświadczenie użytkownika, które towarzyszy mu podczas korzystania z produktu. Każdy użytkownik może mieć inne odczucia, ponieważ doświadczenie użytkownika jest cechą subiektywną i zależy od osoby. Tworząc aplikacje projektanci starają się budować UX w taki sposób, aby osoby z grupy docelowej były zadowolone ze sposobu funkcjonowania aplikacji. Drugim kluczowym składnikiem dobrej aplikacji jest starannie zaprojektowany UI. Interfejs użytkownika definiuje wygląd aplikacji, czyli określa m.in. jego szatę graficzną, hierarchię wizualną elementów, czcionkę, animacje i strukturę strony. UI łączy wszystkie te elementy w spójną całość, która nie powinna tylko ładnie wyglądać, ale również musi być funkcjonalna. Interfejs powinien być intuicyjny, nawigacja zrozumiała, a formatki i widgety nie powinny irytować użytkowników.

Działanie i wygląd aplikacji mobilnej

Dobrze zaprojektowany UX i UI przyczyniają się do sukcesu rozwiązania. Jeśli korzystanie z aplikacji jest przyjemne i bezproblemowe, a wygląd aplikacji wywiera pozytywne wrażenie na odbiorcach, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą korzystać z aplikacji. 

Budowanie aplikacji

Po zdefiniowaniu wyglądu i sposobu funkcjonowania aplikacji programiści mogą przystąpić do pisania kodu i budowania rozwiązania. Tworzenie aplikacji jest procesem iteracyjnym i składa się z kilku etapów, podczas których programiści na różnych fragmentach i elementach produktu wykonują te same aktywności, do których należą m.in. planowanie, projektowanie, rozwój, testowanie i doskonalenie. Zleceniodawca aplikacji powinien być na bieżąco informowany o postępach w projekcie, a także o możliwościach pojawienia się trudności. 

Wydanie aplikacji

Po zbudowaniu aplikacji następuje etap przekazania jej użytkownikom. Jeśli aplikacja została stworzona wyłącznie na potrzeby wewnętrzne firmy, to można ją zainstalować bezpośrednio na urządzeniach pracowników i zintegrować z infrastrukturą IT firmy. Jednak w wielu przypadkach odbiorcami aplikacji są ludzie z całego kraju, kontynentu lub świata. Wtedy najłatwiejszym sposobem dostarczenia aplikacji użytkownikom będzie opublikowanie jej w sklepie Google lub Apple. Oczywiście istnieją również inne sklepy oferujące dostęp do aplikacji mobilnych (np. Huawei AppGallery dla Androida), ale Google Play i App Store są obecnie najbardziej znanymi i najczęściej odwiedzanymi sklepami przez użytkowników smartfonów. Proces publikacji w obu sklepach jest dość podobny i polega na umieszczeniu aplikacji oraz uzupełnieniu formularza na jej temat. 

sklep z aplikacjami mobilnymi

Dlaczego warto zbudować aplikację mobilną?

Od dawna wiadomo, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. Często zmieniają się nie tylko technologie, ale również zachowania użytkowników. Wraz z rozwojem Internetu mobilnego zaobserwowano znaczący wzrost w korzystaniu z aplikacji mobilnych. Według BroadbandSearch.net na przełomie lat 2013-2018 ruch w sieci komórkowej wzrósł aż o 222%. Dodatkowo budowa coraz szybszych i wydajniejszych sieci 5G czy 6G jeszcze bardziej zwiększy udział korzystania z aplikacji mobilnych czy surfowania po Internecie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Widoczny wzrost w korzystaniu z aplikacji mobilnych przez użytkowników jest jednym z głównych powodów, dlaczego warto zbudować aplikację. W ten sposób można zyskać nowych klientów lub zdobyć całkowicie nowy segment rynku.

Co więcej aplikacje mobilne przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży poprzez możliwość wygodniejszego sposobu przeglądania ofert i robienia zakupów z dowolnego miejsca. Należy pamiętać, że niewiele osób nosi wszędzie ze sobą laptopa ze względu na jego wielkość i ciężar, a natomiast prawie każdy zawsze zabiera ze sobą smartfon. Warto także zwrócić uwagę na rosnący popyt na zakupy online. Aplikacja mobilna jest jednym z kanałów dystrybucji i sprzedaży produktów. W ten sposób podczas stania w korku lub przerwy między zajęciami można efektywnie wykorzystać swój czas i dokonać zakupu wybranego produktu. Zwiększający się rynek sprzedaży internetowej jest kolejnym argumentem, który udowadnia, dlaczego opłaca się zbudować aplikację mobilną.


Jakie pytania należy sobie zadać przed budową aplikacji mobilnej?

Stworzenie aplikacji mobilnej często usprawnia działanie firmy i przyczynia się do pozyskania nowych klientów. Jednakże do wdrożenia rozwiązania mobilnego należy podejść z rozwagą. Z racji tego, że budowa aplikacji jest nierzadko sporym wydatkiem, niezbędne jest dokładne przemyślenie potencjalnych korzyści, jakie ma przynieść aplikacja i ocena, czy naprawdę warto podjąć taką inwestycję. Poniżej przedstawiamy najważniejsze pytania, na które warto sobie odpowiedzieć przed podjęciem decyzji o budowie aplikacji.

Czy klienci pytają o aplikację?

Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi “Tak” to jest to znaczący sygnał do zbudowania aplikacji. W ten sposób klienci informują, że chcieliby mieć dostęp do aplikacji. Należy wziąć pod uwagę fakt, że jeśli potrzeby klientów nie zostaną zaspokojone, to część z nich może po prostu odejść od danej firmy i przestać kupować jej produkty. Na rynku w wielu dziedzinach i obszarach jest duża konkurencja, dlatego walkę o klienta należy prowadzić na każdym polu i oferować mu różne kanały dystrybucji.

Czy aplikacja mobilna pasuje do natury i specyfiki firmy?

W dzisiejszym świecie śmiało możemy postawić tezę, że aplikacje mobilne pasują do każdego biznesu pod warunkiem odpowiedniego wykorzystania tego rozwiązania. Aplikacje mobilne budowane są z różnych powodów. Niektóre wykorzystuje się głównie w celach sprzedażowych lub wizerunkowych, inne pozwalają na szybszą i lepszą komunikację zespołu, a jeszcze inne umożliwiają sprawniejsze i bezproblemowe zarządzanie zadaniami, dokumentami czy procesami. Określona branża i przedmiot działalności firmy nie warunkują posiadania aplikacji bądź jej braku. Jedynym, co może wpływać na decyzję o stworzeniu aplikacji mobilnej, jest chęć użytkowników do korzystania z tego rodzaju rozwiązania. Jeśli użytkownikami aplikacji będą w większości młodzi ludzie, to możemy założyć, że chętnie i często będą korzystać z tego rozwiązania. Jednakże, gdy użytkownikami aplikacji będą starsi ludzie, należy porządnie zastanowić się nad tym czy rozwiązanie przyniesie zamierzone rezultaty. Starsi pracownicy często są mocno przywiązani do tradycyjnych sposobów działania i funkcjonowania firmy, a wszystkie unowocześnienia i ulepszenia przyjmują z nieskrywaną niechęcią. Choć oczywiście nie oznacza to, że po starannym zaprezentowaniu i wytłumaczeniu działania aplikacji, pracownicy nie zmienią swojego nastawienia.

Jaką wartość wniesie aplikacja?

Firma nie powinna decydować się na budowę aplikacji tylko dlatego, że większość klientów odwiedza jej stronę internetową poprzez urządzenia mobilne. Oprócz tego faktu należy określić wartość, którą użytkownicy dostrzegą w aplikacji. Często przez tę wartość rozumie się większą wygodę użytkowania oraz personalizację. Jeśli aplikacja faktycznie przyniesie klientom dodatkową wartość, to warto ją stworzyć. W przeciwnym wypadku nie warto ponosić kosztów budowy.

wartość aplikacji dla użytkownika

Rodzaje aplikacji mobilnych

Obecnie tworząc aplikację mobilną wykorzystuje się jedno z czterech głównych podejść programistycznych. Każde z tych podejść ma swoje zalety i ograniczenia. Dobierając odpowiednie rozwiązanie do projektu należy kierować się budżetem, harmonogramem, potrzebną mocą obliczeniową i funkcjami niezbędnymi w aplikacji.

Natywne aplikacje mobilne

Natywne aplikacje mobilne pisane są w języku programowania i frameworkach dostarczonych przez właściciela platformy i działają bezpośrednio na systemie operacyjnym urządzenia takim jak Android czy iOS. Zaletą tego rozwiązania jest bezpośredni dostęp do API urządzenia i wysoka wydajność. Jednak duże utrudnienie stanowi oddzielny kod potrzebny na każdą platformę.

Wieloplatformowe aplikacje mobilne

Wieloplatformowe aplikacje mobilne mogą być napisane w różnych językach programowania, które są później kompilowane do postaci natywnej aplikacji działającej bezpośrednio na systemie operacyjnym urządzenia. Dużym atutem tego rozwiązania jest jedna baza kodu wykorzystywania do budowy aplikacji na różne platformy oraz stosunkowo szybki i łatwy proces budowy. Trzeba pamiętać, że wieloplatformowe aplikacje wykorzystują biblioteki dostarczone dla natywnych funkcji urządzenia.

Hybrydowe aplikacje mobilne

Hybrydowe aplikacje mobilne są zbudowane w oparciu o standardowe technologie internetowe takie jak JavaScript, CSS i HTML5. W przeciwieństwie do aplikacji natywnych, aplikacje hybrydowe działają w oparciu o wbudowaną w urządzenie przeglądarkę WebView. Do komunikacji z urządzeniem wykorzystują API, które pełni rolę pośrednika między natywnym kodem aplikacji a wszelkimi systemami operacyjnymi urządzeń mobilnych. Dzięki temu część kodu może być wykorzystana zarówno w aplikacji webowej jak i mobilnej. Mimo to aplikacje hybrydowe odznaczają się niższą wydajnością w porównaniu z ich natywnymi odpowiednikami.

Progresywne aplikacje internetowe

Progresywne aplikacje internetowe (PWA) oferują alternatywne podejście do tradycyjnego tworzenia aplikacji mobilnych, pomijając proces dostarczania aplikacji do sklepu i jej instalowania. Celem progresywnych aplikacji internetowych jest dostarczenie użytkownikom podobnych doświadczeń i wrażeń, co aplikacje mobilne. PWA wykorzystują zestaw funkcji przeglądarki takie jak praca w trybie offline, uruchamianie procesu w tle i dodawanie ikon do ekranu głównego urządzenia. 


Natywne vs hybrydowe aplikacje mobilne

Najlepszą odpowiedzią na pytanie o to czy lepiej zbudować natywną czy też hybrydową aplikację mobilną jest odpowiedź: to zależy. Wszystko zależy od tego, czego dotyczy aplikacja, jak często będzie używana oraz od planowanego budżetu. Koszt budowy aplikacji jest jednym z najważniejszych czynników, na które zleceniodawcy stworzenia aplikacji zwracają szczególną uwagę. Budowanie aplikacji działającej na kilku platformach jest zdecydowanie tańsze w przypadku aplikacji hybrydowych niż natywnych ze względu na możliwość wykorzystania części tego samego kodu. Z tego samego powodu aplikacje hybrydowe powstają szybciej niż natywne. Jednak pod względem wydajności aplikacje natywne nie mają sobie równych. Aplikacje natywne tworzy się w językach programowania specyficznych dla danej platformy, co umożliwia programistom przeprowadzenie pełnej optymalizacji w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Aplikacje hybrydowe zasadniczo wprowadzają dodatkową warstwę między platformą docelową a kodem źródłowym, co nieustannie skutkuje utratą wydajności.

Podsumowując, wybór technologii do zbudowania aplikacji mobilnej uzależniony jest od celów biznesowych. Jeśli celem klienta jest zbudowanie MVP lub prostego rozwiązania posiadającego jedynie podstawowe funkcje, może zdecydować się na hybrydową aplikację mobilną. W przypadku gdy firma stawia na szybko działającą aplikację z zaawansowanymi funkcjami, lepszym wyborem jest budowa natywnej aplikacji mobilnej.


Jeżeli masz ochotę dowiedzieć się więcej na temat tworzenia aplikacji mobilnych lub potrzebujesz wsparcia w swoim projekcie – napisz do nas przez formularz kontaktowy.


Zapraszamy do zapoznania się z naszymi artykułami