Tworzymy aplikacje mobilne samodzielne jak i będące front-end do systemów.


Realizujemy zarówno natywne rozwiązania dla Android iOS. Jak również hybrydowe w: React Native, Flutter, Native Script, Xamarin.

W naszych aplikacjach realizowaliśmy

point

Obsługę aparatu i rozpoznawanie kodów kreskowych i QR

point

Łączenie się poprzez BluetoothBluetooth Low Energy.

point

Logowanie do aplikacji przez Facebook, Google i Apple ID.

point

Odczyt położenia z GPS oraz obsługę widżetów z mapami.

point

Obsługę krytycznych funkcjonalności w trybie offline oraz synchronizacja danych po odzyskaniu łączności.

point

Czaty / czaty wideo oraz streaming materiałów wideo i dźwiękowych.

point

Zakupy w aplikacji przez Google PlayApp Store.

Aplikacja mobilna będąca częścią dużego systemu dla sektora publicznego
OPEGIEKA to polskie geoinformatyczne Centrum Badawczo-Rozwojowe. Firma stanęła przed wyzwaniem realizacji dużego projektu dla sektora publicznego.

Powierzono nam stworzenie aplikacji mobilnej, która stanowi część ogólnopolskiego systemu teleinformatycznego. Z aplikacji korzystają już zarówno obywatele, którzy składają deklaracje i wnioski, jak i urzędnicy i inspektorzy kontroli środowiskowych oraz przedsiębiorcy.
Case study
aplikacje biznesowe

Aplikacje biznesowe

Pomagamy monitorować pracę pracowników w terenie oraz ułatwiamy im dostęp do danych zgromadzonych w firmie z dowolnego miejsca na świecie. Przygotujemy projekt odzwierciedlający procesy biznesowe przedsiębiorstwa, by usprawnić codzienną pracę pracowników.

Do aplikacji stworzymy rozbudowany panel raportowy, który pozwoli na analizę zgromadzonych danych.

smartwatch

IoT, smartwatche

Połączymy się z termometrem, głośnikiem, smartwatche, lidarem lub dowolnym innym sensorem. Aplikacje mobilne idealnie nadają się do integracji z otaczającymi nas urządzeniami, w końcu każdy ma przy sobie telefon.

My zaś realizujemy zaawansowane projekty z zakresu internetu rzeczy.

start

Startupy

Masz pomysł na nową aplikację, która ma zrewolucjonizować świat? Warto w takim wypadku stworzyć minimalną funkcjonalną wersję by jak najszybciej i jak najniższym kosztem zweryfikować swój pomysł.

Nasz proces zaczynamy od ustalenia priorytetów funkcjonalności i przygotowania  mockupy aplikacji.

I appreciate the ImpiCode commitment, friendly attitude and excellent understanding of our needs. They are not only great partners but also experienced developers. I want to highlight that ImpiCode has done a great job.

Daniel Teboul
President Cryptone Agency

Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?

Koszt aplikacji mobilnej zależy od zakresu prac, na który składają się:

  • projekt graficzny,
  • liczba ekranów,
  • serwis WWW, który udostępnia dane zebrane w aplikacji,
  • panel administracyjny,
  • elementy multimedialne,
  • skanownie QR kodów i obsługa kodów kreskowych,
  • integracja z serwisami społecznościowymi,
  • geolokalizacja,
  • łączenie z czujnikami i lidarem.

Więcej na temat istotnych elementów podnoszących koszt aplikacji możesz znaleźć w naszym artykule Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?

android

Jest wiele aplikacji mobilnych (samouczki, manuale, formy prezentacji multimedialnych, kalendarze, planery) na Androida lub iPhone'a, które mieszczą się w cenie do 30000 zł. Jednak w większości przypadków mówimy o większych kwotach:

Zgłoś się do nas. Wycenimy Twoją aplikację mobilną i pomożemy Ci w następujących obszarach:

  • projektowanie aplikacji,
  • określenie MVP,
  • tworzenie aplikacji,
  • tworzenie back-endów i integracji,
  • publikacja w App Store i Google Play,
  • wprowadzenie aplikacji na rynek,
  • dobór modelu biznesowego i sposobu monetyzacji,
  • utrzymanie i rozwój.

Jeżeli jesteś zainteresowany wyceną takiej aplikacji, masz bardziej rozbudowany pomysł lub chcesz stworzyć aplikację w innych technologiach, wyślij nam opis aplikacji.

Nasi Klienci

Aplikacja mobilna dla uczestników French Touch
French Touch to przede wszystkim show z udziałem polskich i francuskich artystów, które jest emitowane w telewizji od 2015 roku. Oprócz tego organizują różne akcje handlowe w największych sieciach sklepów w Polsce.

Stworzyliśmy aplikację mobilną dla uczestników show. Wybraliśmy technologię React Native, co umożliwiło nam szybkie stworzenie obu wymaganych wersji na iOS Android.

Backend został zrealizowany w technologii AWS, korzystając z DynamoDB Lambda (w języku Python).
Case study
Aplikacja mobilna "Po Amputacji" dla Fundacja Moc Pomocy
Aplikacja została napisana w React Native, aby użytkownicy mogli z niej korzystać zarówno na systemie Android jak również iOS. Dodatkowym elementem wpływającym na poprawę komunikacji, była integracja z serwerem mailowym poprzez Mail API.

Backend został stworzony w technologii AWS, w tym : DynamoDB i Lambda (Python). 
Case study
Aplikacja mobilna EtnoStoria dla Fundacja ARTS
Aplikacja jest zrealizowana w technologii React NativeNode.js. W imieniu klienta publikowaliśmy aplikację w: Google Play i App Store.

Aplikacja służy do dokumentowania, digitalizowania i archiwizowania interesujących obiekty, miejsc i wydarzeń kulturalnych. 
Case study
Aplikacja na Androida dla kontrolerów biletów dla Vector Controls
Aplikacja natywna na androida. W aplikacji zrealizowaliśmy: łączenie się z mobilną drukarką, robienie zdjęć z metadanymi o lokalizacji/czasie oraz pole z odręcznym podpisem. Ponadto aplikacja musiała działać w trybie offline oraz zsynchronizować dane po uzyskaniu łączności.
Case study

Frameworki aplikacji mobilnych

React Native
Flutter
NaticeScript
Ionic

Projektowanie aplikacji mobilnej

Projektowanie aplikacji mobilnej można podzielić na dwa główne obszary: dotyczące jej funkcjonalności i wyglądu. Oba czynniki są równie istotne, bo o ile funkcjonalność powinna odgrywać najważniejszą rolę, gdyż to w niej zawarta jest wartość produktu, to jednak często grafika przyciąga użytkowników i zachęca ich do pobrania rozwiązania. Dlatego tak jednakowo ważne są oba etapy projektowania aplikacji mobilnej.

Projektowanie funkcjonalne

Po dokładnym ustaleniu celów i działania aplikacji, następuje proces projektowania funkcjonalności. Na tym etapie programiści przygotowują całą architekturę rozwiązania. Planowane są akcje, widoki i funkcje. Aplikację mobilną należy zaprojektować w taki sposób, aby umożliwić użytkownikowi szybką realizację konkretnego zadania. Z tego powodu warto skupić się na głównej funkcjonalności, a wszystkie mało istotne funkcje ograniczyć lub całkowicie z nich zrezygnować. Podczas tego etapu trzeba pamiętać o odpowiednim rozmieszczeniu przycisków. Najczęściej klikalne elementy powinny znajdować się w miejscu łatwo dostępnym dla kciuka. Projektanci tworząc funkcjonalności i przejścia pomiędzy ekranami muszą zadbać o prostą i zrozumiałą nawigację. Użytkownicy nie powinni mieć żadnego problemu z poruszaniem się i obsługą aplikacji.

Projektowanie graficzne

Podczas tego etapu powstaje projekt graficzny aplikacji. Przede wszystkim należy zatroszczyć się o przyjazny interfejs użytkownika. Warto zadbać o odpowiednią kolorystykę, wyróżniającą produkt wśród konkurencyjnych rozwiązań. Czcionka powinna być dobrana w taki sposób, aby zapewnić przejrzystość i czytelność tekstu. Również ikony i animacje odgrywają ważną rolę w aplikacji. Powinny być połączone z obsługą dotykową i umożliwiać użytkownikowi płynne przechodzenie z jednej funkcji do kolejnej. 

Kategorie aplikacji mobilnych

Zamieszczając aplikację w Google Play lub App Store trzeba określić jej kategorię. Publikując rozwiązanie w sklepie Google wybiera się z trzydziestu trzech dostępnych kategorii, a w sklepie Apple z dwudziestu czterech pozycji. Poniżej przedstawimy najpopularniejsze rodzaje aplikacji mobilnych dokonując klasyfikacji pod kątem ich przeznaczenia.

Gry

Gry stanowią największy odsetek wszystkich aplikacji znajdujących się zarówno w Google Play jak i App Store. Użytkownicy chętnie pobierają rozwiązania z tej kategorii, ponieważ dostarczają rozrywki i przezwyciężają nudę. W sklepach z aplikacjami dostępnych jest wiele produktów różnego rodzaju, ale największy udział stanowią gry zręcznościowe i logiczne. Z badań przeprowadzonych przez serwis Statista wynika, że od kilku lat obserwujemy wzrost liczby pobrań gier mobilnych. Użytkownicy nie tylko chętnie je instalują, ale również z roku na rok wydają na nie coraz więcej.

Jedną z najpopularniejszych gier mobilnych jest PUBG MOBILE. W styczniu 2021 r. liczba pobrań przekroczyła 730 milionów, a rozwiązanie jest obecne na rynku od 2018 r. Rozgrywka toczy się na odległej wyspie, na którą trafia setka graczy. Zasady są proste. Aby wygrać trzeba wyeliminować pozostałych uczestników i nie dać się zabić, ponieważ zwycięzca może być tylko jeden. Dodatkowo w PUBG MOBILE można grać w pojedynkę jak i w zespołach. Użytkownicy chętnie sięgają również po takie gry jak Candy Crush Saga, Honour of KingsClash of Cans

Wydatki na gry w trzecim kwartale 2020 r.

Aplikacje związane ze stylem życie (lifestyle applications)

Kategoria związana ze stylem życia jest bardzo obszerna i obejmuje wiele dziedzin. Aplikacje lifestylowe pomagają zorganizować czynności i usprawnić procesy związane z szeroko rozumianym pojęciem lifestyle, który dotyczy wszystkich aspektów codzienności. Przede wszystkim rekreacji, fitnessu, jedzenia, sposobów komunikacji i pasji. Do tej kategorii należą m.in. wszystkie aplikacje muzyczne (Spotify, Deezer), rozwiązania ułatwiające przemieszczanie się (Uber, MyTaxi), planowanie podróży (Tripadvisor, Airbnb, Kiwi) i zamawianie posiłków (DoorDash, Uber Eats, GrubHub), a także dbające o naszą kondycję fizyczną (8Fit, Nike Training Club, Adidas Training and Running by Runstactic). 

Popularną aplikacją związaną z podróżowaniem jest Tripadvisor, dzięki której można w całości zaplanować wypoczynek i pobyt. Rozwiązanie nie tylko umożliwia zarezerwowanie noclegu, ale również dokonanie zakupu biletów lotniczych. Dodatkowo zawiera informacje o atrakcjach turystycznych, a także rekomendowanych lokalach gastronomicznych. W aplikacji znajdują się także opinie i oceny klientów, dzięki czemu łatwiej można wybrać odpowiedni nocleg, zwiedzić ciekawe miejsca i zjeść pyszne posiłki.

Media społecznościowe

Aplikacje mediów społecznościowych należą do jednych z najczęściej pobieranych rozwiązań. Większość użytkowników social mediów chce mieć stały dostęp do swoich kont i kontaktów, dlatego pobiera je na smartfony. Dodatkowo aplikacje mobilne są wygodniejsze w użytkowaniu, a także pozwalają na szybkie dodawanie zdjęć i przesyłanie filmików. Do najpopularniejszych platform społecznościowych należą Facebook, Instagram, Pinterest, TwitterSnapchat.

Instagram od kilkunastu lat utrzymuje się w ścisłej czołówce jeśli chodzi o liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie. Z danych udostępnionych w serwisie Statista wynika, że w ciągu miesiąca ponad miliard użytkowników korzysta z tego rozwiązania. Aplikacja umożliwia dzielenie się zdjęciami i filmikami, a także obserwowanie znajomych, idoli oraz gwiazd.

Instagram - media społecznościowe

Aplikacje mobilne zwiększające produktywność

Aplikacje mobilne zwiększające produktywność należą do aplikacji biznesowych, które pomagają w zorganizowaniu i wykonaniu zadań. Często korzysta się z nich podczas realizacji projektu, a także do samodzielnego zarządzania własną pracą. Przykładami takich rozwiązań są Google DriveiCloud, dzięki którym użytkownicy mają stały dostęp do dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji, które szybko i łatwo mogą edytować. Innymi aplikacjami zwiększającymi produktywność są WunderlistEvernote

Wunderlist jest popularną platformą do tworzenia i zarządzania zadaniami. Wykorzystuje się ją do zaplanowania planu dnia lub czynności do wykonania w pracy. Do zadań można dodawać komentarze, pliki, a także ustalać deadliny. Dużym atutem tego rozwiązania jest możliwość udostępniania i współtworzenia listy zadań wspólnie z innymi użytkownikami aplikacji.

Czynniki sukcesu aplikacji mobilnych

Sukces aplikacji zależy od wielu czynników m.in. wysokości budżetu, czasu wejścia na rynek czy też posiadanych funkcjonalności. Niektóre z nich kształtowane są przez twórcę we współpracy z programistami, inne przez marketingowców, a kolejne zależą od zewnętrznych determinantów np. opinii użytkowników. Poniżej zaprezentujemy najważniejsze czynniki przyczyniające się do sukcesu aplikacji mobilnych stojących po stronie twórcy i programistów.

Koncentracja na głównej funkcjonalności

Podczas budowania produktu technologicznego należy skupić się na głównej funkcjonalności i poświęcić jej największą uwagę. Użytkownicy sięgający po rozwiązanie powinni z łatwością zdefiniować podstawową funkcję rozwiązania i zrozumieć wartość produktu. Należy pamiętać, że aplikacja powinna być intuicyjna i prosta w obsłudze, a dodanie zbyt wielu funkcjonalności może tylko skomplikować działanie rozwiązania i odstraszyć użytkowników.

Dobrze zaprojektowane UI i UX

Aplikacja powinna być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika. Dotyczy to zarówno wyglądu ekranów jak i sposobu poruszania się. Każdy ekran powinien być estetyczny i utrzymany w tej samej kolorystyce. Posiadanie zbyt dużej ilości funkcjonalności przez aplikację może tylko skomplikować działanie rozwiązania i utrudnić nawigację użytkownika. 

Szybkość działania

Nikogo nie powinien dziwić fakt, że popularne aplikacje działają bardzo szybko. W końcu nikt nie lubi czekać i patrzeć jak ładuje się zawartość. Rozwiązanie nie tylko szybko musi się włączać, ale również przejścia pomiędzy ekranami powinny być płynne. Jeśli załadowanie jakiejś strony trwa odrobinę dłużej, warto zastosować animację ładującą zawartość.

Koncentracja na użytkowniku

Budując aplikację trzeba pamiętać, że nie tworzy jej się dla siebie, ale dla swoich pracowników lub klientów. Trzeba stale poznawać potrzeby użytkowników i dostosowywać do nich produkt, ponieważ tylko w ten sposób można ich utrzymać i zwiększyć ich zaangażowanie. Warto przeglądać opinie i oceny oraz wchodzić w interakcję z odbiorcami naszego rozwiązania, dzięki czemu lepiej poznamy zdanie użytkowników i dowiemy się czego konkretnie potrzebują.

Personalizacja

Aplikacje powinny umożliwiać użytkownikom dostosowywanie rozwiązania do ich preferencji. Osoby ceniące estetykę doceniają możliwość dopasowania kolorystyki, czcionki czy też dokonania modyfikacji ustawienia elementów pod ich gust. Dodatkowo większość osób cieszy się kiedy ma możliwość samodzielnego dokonania wyboru.

Funkcjonalność offline

W momencie, gdy nie możemy połączyć się z siecią, wszystkie aplikacje działające w trybie online stają się bezużyteczne. Z tego powodu użytkownicy doceniają aplikacje, które działają w trybie offline, nawet w ograniczonym zakresie. Przykładem jest Google Maps, która po wyznaczeniu konkretnej trasy umożliwia pobranie jej. W razie wystąpienia problemów z siecią, rozwiązanie nadal nawiguje podróżujących korzystając z zapisanej wcześniej mapy. 


Jeżeli masz ochotę dowiedzieć się więcej na temat tworzenia aplikacji mobilnych lub potrzebujesz podobnego rozwiązania – napisz do nas przez formularz kontaktowy.


Artykuły