Tworzenie aplikacji mobilnych na iOS


Zajmujemy się tworzeniem aplikacji mobilnych działających na systemie operacyjnym iOS. Aplikacje na iPhone oraz iPad charakteryzują się oryginalnym interfejsem graficznym i są wygodne w użytkowaniu.

Budujemy aplikacje mobilne na takie urządzenia jak

  • iPhone,
  • iPad,
  • Apple Watch,
  • Apple TV.

Z naszych usług korzystają

  • startupy,
  • klienci indywidualni,
  • średnie przedsiębiorstwa,
  • korporacje.

Zakres działania

Projektowanie aplikacji mobilnej

Projektowanie

Opracowujemy odpowiednie UX i UI niezbędne do intuicyjnego i prostego użytkowania aplikacji.

Apka mobilna

Tworzenie

Budujemy rozwiązanie w technologii dopasowanej do potrzeb naszych Klientów.

program

Utrzymanie

Monitorujemy działanie aplikacji i usuwamy pojawiające się błędy.

wirus

Testowanie

Przeprowadzenie testów pozwala na zidentyfikowanie i usunięcie błędów oraz polepszenie wydajności aplikacji.



French Touch

Aplikacja mobilna dla uczestników French Touch


"I appreciate the ImpiCode commitment, friendly attitude and excellent understanding of our needs. They are not only great partners but also experienced developers. I want to highlight that ImpiCode has done a great job."

~Daniel Teboul
President of the Cryptone Agency


Nasi Klienci


O czym warto wiedzieć tworząc aplikację mobilną na iOS?

Przede wszystkim należy mieć świadomość tego, że proces tworzenia aplikacji mobilnej na system iOS jest zdecydowanie szybszy i tańszy w porównaniu z budowaniem aplikacji na Androida. Aplikacje na iOS tworzy się w języku programowania Swift, który nie wymusza na programiście pisania tak dużo kodu jak Java, która jest najpopularniejszym językiem stosowanym do budowy aplikacji na Android. Krótszy czas pracy programistów oznacza niższe koszty budowy aplikacji, dlatego system iOS jest bardzo chętnie wybierany przez startupy do stworzenia MVP.


Popularność platformy iOS

Z danych z serwisu Statcounter wynika, że udział urządzeń mobilnych z systemem iOS na rynku globalnym wynosi około 28%. Od 2017 r. obserwuje się nieznaczny, ale stały wzrost w liczbie sprzedaży tych urządzeń. Oznacza to, że coraz więcej ludzi sięga po iPhony i iPady. Jednym z głównych celów modelu biznesowego Apple jest pozyskanie lojalności klientów. Lojalny klient nie tylko kupi iPhone’a, ale również zaopatrzy się w inne urządzenia marki Apple takie jak iPad, Apple Watch czy Mac OS oraz poleci produkty swoim znajomym. System iOS odznacza się wysokim poziomem bezpieczeństwa, co pozytywnie wpływa na jego popularność. 

Firma Apple zauważyła, że ludzie lubią otaczać się pięknymi rzeczami, dlatego zadbali o elegancki i modny wygląd urządzeń. Nic dziwnego, że większość użytkowników iPhonów stanowią kobiety, które bardziej niż mężczyźni zwracają uwagę na takie elementy urządzenia jak wygląd, kolor i kształt. Duże znaczenie na poziom popularności systemu iOS ma jakość i funkcjonalność urządzeń.


Charakterystyka rynku

Aplikacje mobilne na iOS

Największy udział sprzedawanych urządzeń mobilnych z systemem iOS odnotowuje się w państwach Ameryki Północnej, Europy Zachodniej oraz w Australii. W tych krajach użytkownicy najczęściej wybierają urządzenia firmy Apple. Takie dane nie są zaskakujące, ponieważ iPhony i iPady są droższe od większości smartphonów i tabletów innych marek. Przeciętny obywatel takich krajów jak: Australia, Francja, Wielka Brytania, Norwegia, Kanada i Stany Zjednoczone jest statystycznie bogatszy od obywatela innych państw, dlatego może sobie pozwolić na zakup droższego urządzenia. Według badań dotyczących charakterystyki i zachowań konsumenckich przeprowadzonych przez Apple wynika, że przeciętny użytkownik systemu iOS jest młodszy od użytkownika Androida. Dodatkowo zaobserwowano, że kobiety częściej kupują iPhony niż inne smartphony. Apple dba o bezpieczeństwo aplikacji działających na systemie iOS, dlatego korporacje często zaopatrują swoich pracowników w urządzenia tej firmy.


Historia powstania

Historia powstania systemu iOS jest ściśle związana z firmą Apple i zbudowaniem pierwszego iPhone'a. W 2007 r. firma Apple Inc. wydała iPhone OS 1 działający na nowym systemie operacyjnym nieposiadającym oficjalnej nazwy. Początkowo system nazywano po prostu MacOS X. Dopiero w 2008 r. nazwę systemu zmieniono na iOS. Od tego czasu system jest używany w kolejnych wersjach iPhone'ów, a także w iPadach i Apple Watchach. Firma Apple cały czas rozwija swoje oprogramowanie, a każda kolejna wersja systemu jest ogłaszana podczas corocznej światowej konferencji programistów Apple. Prezentacji nowego systemu dokonuje się zwykle w tym samym czasie, w którym wydawany jest nowy iPhone.


Cechy charakterystyczne aplikacji mobilnych na iOS

System iOS jest drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym na urządzenia mobilne na świecie. Jego głównym konkurentem jest Android. Jednak oba systemy i powstałe na nich aplikacje znacznie różnią się od siebie pod pewnymi względami. Poniżej zaprezentujemy najważniejsze cechy charakterystyczne aplikacji mobilnych na iOS.

Ekosystem

System iOS charakteryzuje się zamkniętym ekosystemem. Oznacza to, że dostęp do platformy iOS mają tylko określone urządzenia marki Apple. Firma postawiła na zbudowanie własnego środowiska produktowego wokół systemu iOS, aby zdobyć stałych i lojalnych klientów. Należy pamiętać, że zamknięty ekosystem ma swoje zalety i ograniczenia. Z programistycznego punktu widzenia największą zaletą jest iOS jest stosunkowo niewielka liczba urządzeń obsługujących system, co znacząco ułatwia testowanie. Natomiast pewnym problemem dla użytkowników urządzeń z systemem iOS jest brak kompatybilności z urządzeniami innych firm niż Apple.

Monetyzacja

Sposób monetyzacji, czyli zarabiania pieniędzy jest bardzo istotny z punktu widzenia twórców i inwestorów. Zastanawiając się nad strategią monetyzacji należy określić cechy i zachowania potencjalnego klienta. Użytkownik Iphone'a jest statystycznie bogatszy od użytkownika innych smartfonów, dlatego jest również bardziej skłonny do zapłaty za pobraną aplikację. Z tego powodu na iOS powstaje zdecydowanie więcej płatnych aplikacji niż dla Androida. Mimo iż ze sklepu App Store użytkownicy pobierają dwa razy mniej aplikacji, to generują prawie dwukrotnie większy przychód w porównaniu do sklepu Google Play. Tworząc aplikację mobilną na iOS warto również pamiętać, że użytkownicy Iphone'ów chętnie robią zakupy w aplikacji i płacą za subskrypcje czy konta premium.

Dystrybucja

Aplikacje na system iOS są publikowane w sklepie App Store. Proces publikacji jest prosty, ale w porównaniu do publikacji w Google Play zajmuje więcej czasu. Najpierw należy założyć płatne konto na iTunes, które pozwoli na rozpoczęcie procesu publikacji w sklepie Apple. Publikacja aplikacji w sklepie nie następuje natychmiast po dodaniu aplikacji, ponieważ aplikacja musi zostać jeszcze sprawdzona i zatwierdzona. App Store ma bardziej rygorystyczne zasady i wymagania dotyczące jakości produktu niż Google Play, dlatego proces publikacji zajmuje więcej czasu. Aplikacja może zostać odrzucona przez App Store jeśli nie spełni wysokich wymagań dotyczących jakości. W przypadku aplikacji złej jakości proces publikacji w sklepie Apple zakończy się niepowodzeniem. Warto podkreślić, że App Store szczyci się mianem najbardziej dochodowego sklepu jeśli chodzi o sprzedaż aplikacji mobilnych. Obecnie w sklepie jest już prawie dwa miliony aplikacji, a ich liczba rośnie z miesiąca na miesiąc. 

Wersja systemu operacyjnego

Większość użytkowników Iphone'ów aktualizuje swoje urządzenia do najnowszych wersji systemu operacyjnego. Szacuje się, że około 95% użytkowników Iphone'ów posiada zainstalowaną na swoich urządzeniach jedną z dwóch najnowszych wersji systemu iOS. Jest to kluczowa kwestia, która znacząco ułatwia programowanie i rozwój aplikacji. Tworząc aplikację na iOS programiści powinni skonstruować ją w taki sposób, aby szybko, sprawnie i bezproblemowo można ją było przystosować do nowej wersji oprogramowania. Dzięki temu, że użytkownicy urządzeń z system iOS dokonują aktualizacji systemu, deweloperzy nie muszą martwić się o przystosowanie aplikacji do starszych wersji systemu, ponieważ korzysta z nich niewiele osób.

iPad

Aplikacje mobilne na system iOS nie funkcjonują wyłącznie na Iphone'ach, ale również na iPadach. Warto pamiętać, że rynek tabletów jest spory, a dużo osób korzysta z iPadów ze względu na ich liczne zalety. Tablety marki Apple są wygodne, przyjazne i łatwe w użytkowaniu. Dodatkowo charakteryzują się eleganckim designem. Większość użytkowników iPadów korzysta z nich w celu obejrzenia filmu, zrobienia zakupów, zagrania w grę czy przeglądania social mediów. Z iPadów chętnie korzystają ludzie w każdym wieku począwszy od nastolatków, a skończywszy na osobach starszych. 


Kiedy warto zbudować najpierw aplikację mobilną na iOS?

Robienie zdjęć

Przed zbudowaniem aplikacji mobilnej należy postawić sobie pytanie na jakim systemie ma ona funkcjonować. Nie zawsze opłaca się budować aplikacji działającej zarówno na systemie Android jak i iOS. Czasami warto zbudować najpierw jedną wersję aplikacji, a dopiero po pewnym czasie stworzyć drugą wersję. O tym kiedy warto zbudować aplikację mobilną na iOS decydują takie elementy jak branża, lokalizacja i klienci. 

Jeśli chcemy stworzyć aplikację z obszaru e-commerce, powinniśmy zbudować ją najpierw na systemie iOS. Użytkownicy iPhone'ów częściej robią zakupy w aplikacjach niż użytkownicy Androida. Warto pamiętać również o tym, że z urządzeń z systemem iOS chętnie korzystają korporacje, dlatego dedykowane im rozwiązania opłaca się zbudować najpierw na system iOS.

W aplikację z system iOS warto także zainwestować najpierw w krajach Ameryki Północnej, niektórych państwach Europy Zachodniej oraz Australii. W tych państwach urządzenia z systemem iOS cieszą się większą popularnością od urządzeń na Android. 


O czym należy pamiętać projektując wygląd aplikacji mobilnej na iOS?

Wygląd jest jednym z istotnych czynników wpływających na sukces rozwiązania technologicznego. Aplikacja swoim ciekawym wyglądem może przyciągnąć wielu użytkowników lub też wręcz przeciwnie, odstraszyć ich. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby znać kilka podstawowych zasad projektowania wyglądu aplikacji. Po pierwsze należy ostrożnie i starannie dobrać paletę kolorów. Warto wybrać kolory nawiązujące do marki firmy. Do elementów interaktywnych najlepiej dobrać jasne kolory, które przyciągają wzrok. Dużym plusem systemu iOS jest automatyczne dopasowywanie kolorów zarówno do jasnego jak i ciemnego wyglądu wybieranego przez użytkownika. Oprócz barw bardzo ważnym czynnikiem jest również czytelność tekstu. Należy zwrócić szczególną uwagę na styl i wielkość czcionki, aby tekst był widoczny i czytelny.

Na rozpoznawalność marki wpływa umiejscowienie loga w odpowiednim miejscu, tak aby logo z nazwą firmy było dobrze widoczne. Jednak logo firmy nie powinno być najważniejsze w aplikacji, dlatego nie może zajmować zbyt dużo miejsca na ekranie. Budując aplikacje na system iOS należy przestrzegać używanych standardowych gestów. Przykładem może być przesunięcie od lewej do prawej, aby wrócić do poprzedniego ekranu. Użytkownicy systemu iOS są przyzwyczajeni do standardowych gestów w produktach marki Apple i nie lubią zmian w tym obszarze. Tworząc aplikację na iOS należy pamiętać również o zbudowaniu odpowiedniej nawigacji. Pasek nawigacyjny powinien być umieszczony w górnej części aplikacji wraz z przyciskiem powrotu do poprzedniego ekranu. W ten sposób poruszanie się po aplikacji jest łatwe i przyjemne dla użytkowników


Jeżeli masz ochotę dowiedzieć się więcej na temat tworzenia aplikacji mobilnych na iOS lub potrzebujesz rozwiązania z tej dziedziny – napisz do nas przez formularz kontaktowy.


Zapraszamy do zapoznania się z naszymi artykułami