Budujemy aplikacje mobilne na system Android wyróżniające się przyjaznym interfejsem graficznym oraz logicznym układem funkcji. Tworzymy również końcówki do systemów biznesowych. Budujemy samodzielne aplikacje mobilne działające na smartfonach i tabletach. Wspieramy naszych Klientów podczas całego procesu tworzenia aplikacji mobilnej na Android, począwszy od momentu dopracowywania koncepcji, poprzez projektowanie UI/UX, a skończywszy na procesie publikacji w Google Play.

Najważniejsze cechy aplikacji mobilnych na Android

Smartwatch

Funkcjonalność

Aplikacje mobilne na Android działają nie tylko na smartfonie, ale również na wielu innych urządzeniach takich jak: smartwatche, tablety i telewizory.

Apka mobilna

Interfejs użytkownika

Aplikacje na Android charakteryzują się wysoce konfigurowalnym interfejsem użytkownika, który ułatwia właścicielom zarządzanie aplikacjami i zapewnia lepsze wrażenia użytkowania.

moentyzacja

Niskie bariery wejścia

Dzięki serwisowi Google Play, wejście na rynek i rozpowszechnienie aplikacji wśród użytkowników z całego świata, jest szybkim, tanim i łatwym procesem.

sklep

Szeroka dystrybucja

Oprócz serwisu Google Play, aplikacje na Android są dystrybuowane również w innych sklepach. Istnieje także możliwość dystrybucji aplikacji do zamkniętej grupy odbiorców (np. pracowników firmy).


Przykład zrealizowanego projektu

Organizatorzy niezwykłego wydarzenia French Touch, który jest świętem celebrującym polsko-francuską przyjaźń, zwrócili się do nas z prośbą o zbudowanie aplikacji mobilnej działającej zarówno na systemie Android i iOS. Gala French Touch podczas której na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej występują znani polscy i francuscy artyści, muzycy i tancerze, od kilku lat cieszy się dużą popularnością i przyciąga sporą publiczność. Organizatorzy posiadali wersję aplikacji na Android zbudowaną przez poprzedniego dostawcy, która jednak nie spełniała w pełni ich oczekiwań. Nasi specjaliści podjęli się tego zadania i sprawnie zbudowali dwie wersje aplikacji mobilnej. 

Dzięki aplikacji French Touch, uczestnicy tego niesamowitego eventu mieli dostęp do bieżących informacji, harmonogramu, biletów i ofert promocyjnych partnerów wydarzenia. Dostarczona przez nas aplikacja mobilna nie tylko pięknie wygląda, ale również jest intuicyjna i prosta w obsłudze.

Aplikacja mobilna dla uczestników French Touch
Jako technologię wybraliśmy React Native, dzięki czemu dość szybko uzyskaliśmy obie wymagane wersje: iOS Android.

Backend został stworzony w technologii AWS, w tym : DynamoDB i Lambda (Python). 
Case study

Nasi Klienci

Aplikacja mobilna "Po Amputacji" dla Fundacja Moc Pomocy
Aplikacja została napisana w React Native, aby użytkownicy mogli z niej korzystać zarówno na systemie Android jak również iOS. Dodatkowym elementem wpływającym na poprawę komunikacji, była integracja z serwerem mailowym poprzez Mail API.

Backend został stworzony w technologii AWS, w tym : DynamoDB i Lambda (Python). 
Case study
Aplikacja na Androida dla kontrolerów biletów dla Vector Controls
Aplikacja natywna na androida. W aplikacji zrealizowaliśmy: łączenie się z mobilną drukarką, robienie zdjęć z metadanymi o lokalizacji/czasie oraz pole z odręcznym podpisem. Ponadto aplikacja musiała działać w trybie offline oraz zsynchronizować dane po uzyskaniu łączności.
Case study

Popularność platformy Android

Nieprzerwanie od 2010 r. Android jest najpopularniejszym w Polsce systemem operacyjnym stosowanym w urządzeniach mobilnych. Celem twórców Androida było zbudowanie  systemu konkurencyjnego do najpopularniejszego wówczas Symbiana. To zadanie zostało ukończone w stu procentach, a efekty przerosły oczekiwania twórców. Od 2012 roku udział smartfonów z systemem Android niezmiennie stanowi ponad 70% globalnego rynku smartfonów. W niektórych latach ten udział wynosił nawet ponad 80%. 

Na popularność Androida pozytywnie wpłynął sojusz zawarty przez Google z kilkoma znanymi firmami produkującymi oprogramowanie, budującymi urządzenia mobilne oraz z niektórymi operatorami telefonii komórkowych. Firmy współpracują w ramach rozwoju systemu, a większość producentów urządzeń mobilnych podjęła decyzję o porzuceniu innych systemów operacyjnych i przejściu na system Android. 

Bardzo ważnym czynnikiem przyczyniającym się do popularności Androida jest zróżnicowanie urządzeń działających na tym systemie, dostępnych w szerokim zakresie cen. Różnorodność urządzeń i ich koszt są szczególnie istotne w krajach rozwijających się, w których ludzi nie stać na zakup smartfona Apple. Urządzenia z systemem Android są bardzo popularne w krajach afrykańskich, Indiach i Chinach. 

Warto wspomnieć, że Android odznacza się wysoką kompatybilnością z urządzeniami innych firm. Przykładem może być smartfon Huawei, który doskonale współpracuje i działa w połączeniu ze smartwatchem Samsunga i głośnikiem Goggle Home. Ekosystem Androida jest znacznie szerszy i bogatszy niż ekosystem iOS. Dzięki temu Android przyciąga użytkowników, którzy nie chcą być uzależnieni od urządzeń jednej marki. 


Charakterystyka rynku Android

Urządzenia z systemem Android mają największy udział na rynku globalnym. Od początku istnienia Androida udział urządzeń mobilnych z tym systemem prawie cały czas zwiększał się. Obecnie urządzenia mobilne z systemem Android stanowią 72,92% wszystkich urządzeń mobilnych na świecie. Jeśli chcemy wypuścić aplikację dla użytkowników z całego świata, to wybranie systemu Android na pewno będzie dobrym pomysłem. Jednak jeśli naszą grupą docelową będą klienci z konkretnego kontynentu lub kraju, to warto zapoznać się z danymi prezentującymi udziały urządzeń z danym systemem na konkretnym rynku. Widoczna przewaga Androida nad innymi systemami jest w Azji, Europie Wschodniej oraz Ameryce Południowej. Obywatele krajów afrykańskich również chętniej sięgają po urządzenia z systemem Android niż iOS.

Największym dostawcą smartfonów z systemem Android jest firma Samsung, której udziały rynkowe wynoszą 38%. Na drugim miejscu znajduje się firma Huawei z wynikiem 11%. W top piątce znajdują się również takie firmy jak Xiaomi, Oppo i Vivo.

wykres

Źródło: StatCounter


Charakterystyka użytkownika Androida

Według badań przeprowadzonych w ramach współpracy pracowników i studentów z uniwersytetów Lincolna, Lancastera i Hertfordshire wynika, że większą część użytkowników urządzeń z systemem Android stanowią mężczyźni. Co więcej, z badań wynika, że użytkownicy Androida są starsi i mniej emocjonalni od użytkowników systemu iOS, a także przywiązują mniejszą wagę do statusu społecznego i bogactwa materialnego. Dodatkowo charakteryzują się większą pokorą i uczciwością.

rozmowa biznesowa

Historia powstania

Historia systemu Android rozpoczęła się w październiku 2003 roku w Stanach Zjednoczonych, kiedy to została założona firma Android Inc. Założycielami firmy byli Andy Rubin, Rich Miner, Nick Sears i Chris White. Wszyscy panowie posiadali niezbędną wiedzę, kompetencje i doświadczenie w tworzeniu rozwiązań mobilnych. Pierwszym pomysłem pracowników kalifornijskiej spółki nie był wcale mobilny system operacyjny, lecz specjalne oprogramowanie dla aparatów cyfrowych. Jednak dość szybko firma zauważyła, że znaczenie rynkowe aparatów cyfrowych nieustannie maleje, dlatego panowie przestawili się na budowę oprogramowania mobilnego, który stanowiłby silną konkurencję dla popularnego wówczas Symbiana. 

W 2005 roku firma została przejęta przez Google, a trójka założycieli Android Inc została pracownikami giganta technologicznego. Zespół kierowany przez Rubina cały czas pracował nad systemem operacyjnym dla urządzeń mobilnych w oparciu o jądro Linuksa. Pierwszym smartfonem korzystającym z Androida był prototyp o nazwie Sooner, a pierwszą zaprezentowaną publicznie wersją Androida było wydanie Android 0.5 Milestone 3. Od tego czasu Android przebył długą drogę i bardzo się zmienił. Ciekawostkę może stanowić fakt, że Google nie jest jedyną firmą dbającą o rozwój tego systemu. Pieczę nad prawidłowym rozwojem systemu operacyjnego Android stanowi sojusz gigantów z branży nowych technologii składający się m.in. z takich firm jak Google, ASUS, HTC, Dell, Intel, LG czy Samsung.


Cechy charakterystyczne aplikacji mobilnych na Android

Przed podjęciem decyzji o zbudowaniu aplikacji mobilnej na Android, powinniśmy bardzo dokładnie i szczegółowo zapoznać się z cechami charakterystycznymi platformy i aplikacji korzystających z niej. Poniżej zaprezentujemy najważniejsze charakterystyki aplikacji mobilnych na Android. 

Mnogość funkcji

Android jest darmowym systemem operacyjnym typu open source, dzięki któremu programiści bardzo łatwo modyfikują i dodają nowe funkcje do aplikacji. Otwarte platformy mają za zadanie przede wszystkim zachęcić programistów do innowacji i do dzielenia się swoimi dobrymi rozwiązaniami usprawniającymi funkcjonowanie aplikacji. Dodatkowo warto pamiętać, że deweloperzy mają dostęp do bezpłatnego kodu źródłowego, który mogą pobrać i wykorzystać w innych aplikacjach. 

Monetyzacja

Zarabianie pieniędzy jest jednym z głównych celów wielu aplikacji mobilnych, dlatego tak ważne jest, aby umieć dobrać odpowiedni sposób monetyzacji do danego rozwiązania. Do najczęściej stosowanych sposobów zarabiania na aplikacjach mobilnych na Android należą płatne reklamy i zakupy w aplikacji. Użytkownicy platformy Android nie są skłonni płacić za pobranie aplikacji, dlatego twórcom aplikacji bardziej opłaca się umożliwienie użytkownikom bezpłatnego korzystania z aplikacji i wprowadzenie opłat za posiadanie konta premium lub zakup dodatków. Dodatkowo aplikacje, z których korzysta wielu użytkowników, zarabiają poprzez wyświetlanie reklam.

Dystrybucja

Dzięki platformie Google Play dystrybucja aplikacji mobilnych na Android jest bardzo prosta, szybka i tania. Wystarczy dokonać jednorazowej wpłaty w wysokości dwudziestu pięciu dolarów, a dostęp do aplikacji będą mieli wszyscy użytkownicy sklepu na całym świecie. Proces publikacji w sklepie przebiega bardzo sprawnie i szybko. Dodatkowo Google Play pozwala decydować twórcom o tym, czy aplikacja ma być dystrybuowana za darmo, sprzedawana po ustalonej cenie oraz czy ma pozwalać na robienie zakupów w aplikacji. Jako wydawca aplikacji możesz zmieniać ceny w dowolnym momencie. Warto wspomnieć, że Google Play automatycznie obsługuje wszystkie transakcje. Oprócz Google Play aplikacje mobilne na Android mogą być publikowane również w sklepach innych firm.

Rynek tabletów

Aplikacje mobilne kojarzone są głównie ze smartfonami, jednak niektóre aplikacje nadają się bardziej na tablety niż komórki. Mimo iż obecnie rynek użytkowników tabletów nie jest tak duży jak smartfonów, to nadal jest znaczący i nie powinien zostać pominięty w modelach biznesowych. Użytkownicy tabletów chętnie pobierają i korzystają z aplikacji na swoich urządzeniach.

Wersja oprogramowania

Zanim zbudujesz aplikację mobilną na Android powinieneś zastanowić się nad tym, której wersji oprogramowania używają twoi klienci i użytkownicy. Oczywiście aplikacja mobilna powinna zostać napisana w sposób kompatybilny z najnowszą wersją oprogramowania, ale należy pamiętać również o tym, że wielu użytkowników urządzeń na Android posiada starsze wersje platformy. Z tego powodu warto stworzyć aplikację, która jest kompatybilna zarówno z nowszymi jak i starszymi wersjami systemu operacyjnego


Kiedy warto najpierw zbudować aplikację mobilną na Android?

O tym kiedy warto najpierw zbudować aplikację mobilną na Android, a dopiero potem aplikację działającą na systemie iOS, decydują takie segmenty naszego modelu biznesowego jak rynek i konsumenci. Android zdominował globalny ruch urządzeń mobilnych, dlatego jest dobrym wyborem w przypadku aplikacji skierowanej do użytkowników z całego świata. Aplikację na Androida powinno się zbudować jako pierwszą w krajach Ameryki Środkowej i Południowej, Azji, Afryki i Europy Wschodniej. W tych państwach większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych z systemem Android, a nie iOS, dlatego zbudowanie aplikacji działającej na tym systemie operacyjnym pozwoli na dotarcie do jak największego grona odbiorców. 

smartphone

Jeśli w naszej strategii założymy używanie powiadomień push w celu utrzymania zaangażowania odbiorców oraz informowaniu ich o nowościach w ofercie i promocjach, pierwszym wyborem powinna być platforma Android. Z badań wynika, że liczba osób otwierających takie powiadomienia jest dwukrotnie większa w przypadku użytkowników korzystających z systemu Android niż iOS. Stosowanie powiadomień push jest świetną strategią marketingową przyczyniającą się do zwiększenia sprzedaży.

O zbudowaniu aplikacji w pierwszej kolejności na Android może decydować również koszt jednej instalacji zwany jako CPI. Średni wskaźnik CPI dla systemu Android stanowi połowę wskaźnika CPI dla systemu iOS. Dodatkowo jeśli aplikacja zamierza zarabiać przede wszystkim na wyświetlaniu reklam, to należy ją zbudować najpierw na system Android, który posiada więcej odbiorców niż iOS. Z powodu dużej liczby użytkowników, aplikacje są dobrym kanałem promocji dla wielu produktów i usług.


Jeżeli masz ochotę dowiedzieć się więcej na temat tworzenia aplikacji mobilnych na Android lub potrzebujesz wsparcia w swoim projekcie – napisz do nas przez formularz kontaktowy.


Zapraszamy do zapoznania się z naszymi artykułami