Bank Nowy BFG S.A.
Optymalizacja systemu back office

Gdy Bank Nowy BFG S.A. stawał się naszym klientem, nosił jeszcze nazwę Podkarpackiego Banku Spółdzielczego. Nazwa uległa zmianie wraz z restrukturyzacją banku PBS.

Bank Nowy BFG kieruje swoją ofertę zarówno do klienta indywidualnego jak i biznesowego. Oferuje nowoczesne usługi, do których należą między innymi: system bankowości elektronicznej, e-pożyczka, aplikacja mobilna pozwalająca zarządzać funduszami oraz wykonywać płatności z użyciem smartphone’a. Dodatkowo Bank Nowy BFG, jako jeden z nielicznych banków w Polsce, oferuje swoim klientom możliwość korzystania z bankowości biometrycznej. W ten sposób użytkownicy banku są w stanie wypłacić pieniądze z bankomatu bądź założyć nowy rachunek oszczędnościowy autoryzując operacje jedynie poprzez palec.

Bank Nowy BFG jest naszym stałym klientem od roku 2018. O tym, jak Bank wysoko ceni nasze usługi najlepiej świadczy fakt, że zawsze kiedy, zmaga się z jakimś problemem technologicznym, od razu zwraca się do nas z prośbą o pomoc.

Przykładowo możemy opisać taką sytuację. W pewnym momencie Klient zauważył, że jeden z jego wewnętrznych systemów wspierających działanie banku zaczyna działać coraz wolniej. Było to szczególnie zauważalne w przypadku jednego bardzo ważnego procesu obliczeniowego, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Banku. Nie dość, że proces trwał kilkanaście godzin, to jeszcze nie zawsze dawał prawidłowy wynik. Klient zwrócił się do nas z prośbą o znalezienie źródła problemu, rozwiązanie go i dokonanie optymalizacji czasu trwania procesu.

Pracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia dogłębnej analizy systemu. Okazało się, że system został napisany w starych wersjach PHP i Javy, a dodatkowo kod źródłowy był niekompletny. Musieliśmy więc przeprowadzić dekompilację plików JAR, by później móc przeanalizować zdekompilowany kod. Dzięki temu dość szybko znaleźliśmy przyczyny pojawiania się błędnych wyników. Nasi specjaliści usunęli wszystkie błędy występujące w procesie, zaktualizowali kody PHP i Javy do nowszych wersji oraz przeprowadzili optymalizację procesu. Klient był bardzo zadowolony z wyników naszych prac, które ponad 100-krotnie przyspieszyły kluczowy proces obliczeniowy. Proces, który dawniej trwał cały dzień, obecnie trwa zaledwie kilkanaście minut. Nasze rozwiązanie technologiczne przyczyniło się do sprawnego i efektywnego działania systemu Klienta.

Bank Nowy BFG cały czas z nami współpracuje i zwraca się do nas z prośbami o rozbudowę lub modyfikację rozmaitych wewnętrznych systemów (Klient posiada własny intranet, składający się z kilku komponentów utworzonych w różnych technologiach). Na zlecenie Klienta zbudowaliśmy pomocniczy skrypt dla administratora. Skrypt umożliwia pobieranie wszystkich danych z pojedynczego folderu i udostępnianie ich określonemu użytkownikowi.

Kolejny problem, z którym zwrócił się do nas Bank Nowy BFG, polegał na nieprawidłowym funkcjonowaniu Intranetu. W momencie przeniesienia pracownika z jednego działu do drugiego, wszystkie dane w systemie były przenoszone z jednej sekcji do drugiej, a w opuszczonym dziale nie pozostawały żadne informacje o pracowniku. Klientowi bardzo zależało na tym, aby cała dokumentacja została zachowana w pierwotnej sekcji. Nasi specjaliści szybko poradzili sobie z tym problemem i zbudowali rozwiązanie umożliwiające działanie systemu zgodnie z życzeniem Klienta.

Obecnie wspieramy procesy technologiczne Banku Nowego BFG. Klient zwraca się do nas zawsze kiedy napotyka problemy technologiczne lub pragnie wprowadzić innowację do systemu. Klient docenia w naszych pracownikach przede wszystkim posiadanie wysokich kompetencji, eksperckiej wiedzy oraz dobrych zdolności komunikacyjnych. Owocną współpracę potwierdzają udzielone referencje.

Poznaj inne realizacje

ImpiCode jest godnym zaufania partnerem biznesowym. Pracownicy firmy mają duże doświadczenie i wysokie kompetencje. Komunikacja z kierownikiem projektu odbywa się na wysokim poziomie i nie stanowi żadnych problemów. Programiści sprawnie i z pełnym profesjonalizmem realizują postawione przed nimi zadania, czym przyczyniają się do usprawnienia funkcjonowania wewnętrznych procesów w PBS.

Andrzej Dubis, Dyrektor Departamentu Informatyki PBS
Poznaj inne realizacje
Skontaktuj się z nami.
Jeżeli masz ochotę dowiedzieć się więcej na temat tego rozwiązania, lub potrzebujesz podobnej aplikacji, napisz do nas.
Napisz do nas